Saturday, July 25, 2009

Siri Lawatan Lajnah Tarbiyyah DPPNJ ke DPPK (5)





SIRI (5) DPPK SIMPANG RENGAM, DPPK PONTIAN & DPPK AYER HITAM

Syukur Alhamdulillah, program kali ini dibuat secara gabungan antara DPPK Simpang Rengam, DPPK Pontian dan DPPK Ayer Hitam. Sebelum hamba mensyarahkan kertas kerja yang dibawa, majlis telah dimulakan dengan Usrah Gabungan yang membincangkan ibrah / pengajaran daripada peristiwa al-Isra’ wal Mi’raj (Mukjizat Agung Rasulullah SAW).

Dalam lawatan tersebut, hamba tak kelepasan mendengar perjalanan proses pentarbiyyahan diperingkat DPPK dan hamba turut menerangkan beberapa agenda Lajnah Tarbiyyah & Latihan Perkaderan DPPNJ. Syabas kepada Ust Ruhaizam, Ust Nizam, Ust Nazaruddin, Sdr Norazid, Sdr Isa, Pemuda Simpang Rengam, Pontian & Ayer Hitam.

Jamuan Sup Kambing Special dan buah rambutan (khabarnya sup kambing dimasak secara gotong royong, tukang rebus Ust Ruhaizam & tukang masak Ust Khalid, hamba pulak tukang makan.. :-) ) Alhamdulillah.. daging kambing adalah daging yang hamba minati.. terima kasih kepada Ust Ruhaizam yang memahami sahabatnya ini...

Sdr Azid pula sedang berkira-kira untuk menyediakan beriani kambing pada program akan datang.. Allahu Rabbi.. demikianlah sahabat-sahabat melayani tetamunya..

Ala kulli hal, mudah-mudahan lawatan dan pengisian tersebut memberi manfaat kepada saya dan mereka. Amin..

(siri lawatan ini adalah bertujuan mendapatkan maklumat secara langsung terhadap perkembangan dan perjalanan proses pentarbiyyahan diperingkat DPPK seluruh Johor.)

Kawasan mana pula selepas ini? Nantikan kehadiran kami.. :-) Semoga Allah permudahkan urusan kita.. Amin..

-al-Banjari -