Thursday, September 17, 2009

Salam EidulFitri kepada semua.. kembali kepada Fitrah..


Hamba yang faqir lagi hina ini mengucapkan Salam Eidulfitri kepada semua sahabat2 serta umat Islam, khususnya Kedua Ibubapa yg dikasihi, sahabat2 seUsrah, DPPK Pulai, warga Pondok Ledang, Pimpinan PAS Malaysia dan Johor, Ketua2 Lajnah Tarbiyah, sahabat2 DPPNJ, Tuan Guru Hj Hashim Pondok Pasir Tumboh hafizahullah, Tuan Guru Syeikh Nuruddin al-Banjari hafizahullah, Baba Eil Spanjang al-Fatoni Pondok Darul Muhajirin hafizahullah, Baba Ziz al-Fatoni Pondok Padang Pusu hafizahullah, dan Penuntut Ilmu di mana jua berada.

Tak lupa kepada seluruh Ulama Islam dan pejuang fi sabilillah, khususnya Syeikhuna Usamah bin laden hafizahullah dan Syeikh Aiman al-Zawahiry hafizahullah.

جَعَلَنَا اللهُ وَإِيَّاكُمْ مِنَ الْعَائِدِيْنَ الْفَائِزِيْنَ، وَتَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَمِنْكُمْ

“Semoga Allah SWT menjadikan kita semua sebagai hamba-hamba-Nya yang kembali (kepada fitrah) dan sebagai hamba-hamba-Nya yang menang (melawan hawa nafsu). Dan semoga Allah SWT menerima seluruh amal ibadah kita semua.”

اللَّهُمَّ بَلِّغْنَا رَمَضَانَ، وَبَلِّغْنَا رَمَضَانَ وَرَمَضَانَ وَرَمَضَانَ

“Ya Allah ya Tuhan kami, anugerahkanlah lagi kepada kami bulan Ramadhan, anugerahkanlah lagi kepada kami bulan Ramadhan, dan bulan Ramadhan, dan bulan Ramadhan…”

PENGUMUMAN! Insya Allah kuliah pengajian di Pondok Ledang akan bermula pada minggu kedua bulan Syawal. Kuliah akan diteruskan seperti biasa.

ISNIN MLM SELASA
1) Kitab al-Jawharul Mauhub
2) Kitab Irsyadul Ibad
3) Kitab Matn al-Arbain li an-Nawawi

RABU MLM KHAMIS
1) Tafsir Al-Quran
2) Kitab Risalah al-Bajuri fi Ilmi Tauhid
3) Kitab Matn al-Arbain li an-Nawawi

JUMAAT MLM SABTU
1) Kitab Munyatul Musolli
2) Kitab Kifayatul Ghulam
3) Kitab Matn al-Arbain li an-Nawawi