Thursday, August 12, 2010

SALAM RAMADHAN 1431H


Dikesempatan ini ana ingin mengucapkan selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak, mohon maaf atas salah dan silap. Semoga kita semua dikurniakan taufiq bagi meningkatkan amal ibadah, semoga ALLAH mengampuni kita, memasukkan kita ke syurga-Nya serta menghindarkan kita dari azab neraka-Nya. Amiin..


Insya'ALLAH sepanjang bulan Ramadhan ini kuliah di Pondok Ledang pada setiap hari ISNIN, RABU & JUMAAT hanya akan menggunakan Kitab ad-DURARUL MUHAMMADIYYAH. Kitab ini mengandungi 100 buah hadis jawami'il kalim baginda Nabi Muhammad sollallahu 'alaihi wa salam yang meliputi hadis-hadis ahkam, nasihat, pengajaran, petunjuk, targhib dan tarhib.

Sebagaimana tahun-tahun yang sudah, pada bulan Ramadhan ana akan mengajar menggunakan kitab -kitab susunan ana yang faqir ini.. semoga ALLAH menerima amal ini.. amiin..

Ini bererti pengajian Kitab Irsyadul Ibad, al-Yawaqit wal Jawahir, Munyatul Musolli, Kifayatul Ghulam, Daqa'iqul Akhbar, Matan Abi Laith, Usul Tahqiq, Tanbihul Ghafilin ditangguhkan buat sementara waktu.


Selamat menjalani ibadah puasa dan ihya' ramadhan.

- al-Banjari -