Monday, August 10, 2009

Noordin Mat Top : Lagi berita terkini yang meyakinkan beliau belum syahid..



بسم الله الرحمن الرحيم

Hamba secara pribadi sentiasa berdoa agar Allah SWT memelihara setiap hamba-Nya yang benar-benar ikhlas berjihad di Jalan-Nya.. walaupun thoriqah akhi noordin berbeza dengan thoriqah kami, namun tujuan dan maksudnya adalah sama.

Di atas dasar ini, dan atas dasar persaudaraan sesama mukmin, hamba tetap berdoa agar Allah SWT memeliharanya, demikian juga terhadap Syaikh Usamah Ladin hafizahullah, Syaikh Aiman al-Zawahiriy hafizahullah dan seluruh mukminin yang berjihad di Jalan Allah..

Firman Allah :

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ

"Hai orang-orang mukmin, jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu".
(Muhammad : 7)

Inilah keyakinan yang telah sebati dalam roh dan jasad kami..

Jika benar akhi noordin telah syahid, maka hamba tetap bersyukur di atas nikmat dan kemuliaan yang Allah kurniakan terhadap saudara kami itu. Sungguh itulah cita-cita dan harapan besar ke atas mereka yang berjihad di jalan Allah. Hamba menumpang gembira dan berkah atas kemuliaan itu. Semoga Allah menggantikan kami pula sebagai "orang-orang yang menunggu giliran.."

Namun di hati kecil ini, meyakini akhi noordin masih di dalam pemeliharaan Allah SWT.. Allah Maha Tahu..

Allah sentiasa menginginkan Jihad itu tetap berjalan sehingga ke hari qiamat. Dan Allah telah berfirman :

فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَـٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ ۚ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَـٰكِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ ۚ وَلِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلَاءً حَسَنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ

"Maka (yang sebenarnya) bukan kamu yang membunuh mereka, akan tetapi Allahlah yang membunuh mereka, dan bukan kamu yang melempar ketika kamu melempar, tetapi Allah-lah yang melempar. (Allah berbuat demikian untuk membinasakan mereka) dan untuk memberi kemenangan kepada orang-orang mukmin, dengan kemenangan yang baik. Sesungguhnya Allah Maha mendengar lagi Maha mengetahui". (Al Anfal : 17).

Firman-Nya lagi :

قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ

"Perangilah mereka, niscaya Allah akan menghancurkan mereka dengan (perantaraan) tangan-tanganmu dan Allah akan menghinakan mereka dan menolong kamu terhadap mereka, serta melegakan hati orang-orang yang beriman". (At-taubah : 14).

Hanya orang-orang kafir dan munafiq yang gementar hati dan jiwa mereka. Tidak ramai di saat ini yang berjaya menggentarkan jiwa kafirun dan munafiqun, melainkan orang itu adalah orang pilihan Allah SWT..

Semoga Allah SWT sentiasa memelihara "orang-orang pilihan-Nya" itu.. Amin.

الله أكبر ولله العزة ولرسوله والموءمنون